The natural choice
Frågor och svar
Bli kund / ansök om webbkonto
Hur skapar jag ett webbkonto hos Tibnor?
Vanliga frågor om leverans
Jag har frågor om min leverans från Tibnor. Var vänder jag mig då?
När får jag de varor jag beställer från Tibnor?
Levererar Tibnor till andra länder?
Jag har inte fått min order, vad gör jag?
Jag vill reklamera en produkt jag köpt från Tibnor, hur gör jag?
Vanliga frågor om produkter
Jag har frågor om en produkt, vem kontaktar jag?
Vanliga frågor om Tibnors kundportal
Vilka webbläsare fungerar bäst i Tibnors kundportal?
Jag vill handla i Tibnors kundportal, hur gör jag?
Hur loggar jag in i Tibnors kundportal?
Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Kan jag lägga till ny en godsmottagare?
Kan jag ändra i eller lägga till något till en befintlig order om jag kommer på något i efterhand?
Kan jag lägga till specifika önskemål till min order eller orderrad?
Hur kan jag avbeställa en bekräftad order?
Vilka dokument finns tillgängliga online via Tibnors kundportal?
Hur kan jag radera min personliga information?
Hur använder jag snabborder-funktionen?
Om du redan på förväg vet vilka artikelnummer du ska beställa kan du använda Snabborder-funktionen. Den använder du genom att logga in i portalen och klicka på Snabborder längst upp på sidan.
Inne i snabborder skriver du in önskat artikelnummer och klickar på ”Sök efter produkt”. Om artikelnumret är korrekt, dyker produkten upp och du kan enkelt lägga till den i din varukorg. Ett perfekt sätt att arbeta på när man ska beställa ett flertal produkter från en redan förutbestämd lista.
Du som har egna artikelnummer kan även matcha dessa mot Tibnors artikelnummer. Det innebär att du kan använda snabborder-funktionen med dina egna artikelnummer och rätt produkt dyker upp. Om du vill matcha dina artikelnummer, kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Hur hittar jag mina företagsspecifika priser?
Jag hittar inte produkten jag letar efter, vad kan jag göra?
Hur får jag materialcertifikat för mina order?
Kan jag köpa certifikat i efterhand?
Vanliga frågor om fakturor och ekonomi
Var kan jag se min senaste faktura?
Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?
Vart vänder jag mig med kreditfrågor?
Vart vänder jag mig med fakturafrågor?
Var vänder jag mig vid garantiärenden?
Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?
Kan man få elektroniska fakturor från Tibnor?
Kan jag som privatperson handla hos Tibnor?
Leverantörsfrågor
Vart ska jag som leverantör skicka mina fakturor?
Jag som leverantör har frågor, vart vänder jag mig?
Jag ska leverera gods och behöver boka lossning, hur gör jag?
Vilka öppettider har Tibnor för lossning av gods på lager i Sverige?
Timmar för lossning av lastbilar (undantag på grund av helgdagar kan förekomma)
Köping (Norsavägen 38, Norsa) | Mon-Fri | 06.00-09.00* |
Köping (Nya Hamnvägen 20, Sjötullen) | Mon-Fri | 07.00-14.00 |
Eskilstuna (Abramsons väg 1) | Mon-Fri | 07.30-14.00 |
Lanna (Kapvägen 1) | Mon-Thu Fr | 07.00-14.30 07.00-11.00 |
*) Tidsluckan är för registrering av fordonet men avlastning kan ske efter 09.00
Övriga frågor
På vilka adresser hittar jag Tibnor?
Besöksadresser
- Eskilstuna (Abramsons väg 1) Lager och kontor
- Halmstad (Kristinebergsvägen 13) Kontor
- Köping (Norsavägen 38, Norsa) Lager och kontor
- Köping (Nya Hamnvägen 20, Sjötullen) Lager och kontor
- Lanna (Kapvägen 1) Lager och kontor
- Solna (Sundbybergsvägen 1) Huvudkontor
- Sundsvall (Landsvägsallén 4) Kontor
Utdelningsadress
Tibnor AB
Box 600
169 26 Solna
Hittar du inte vad du söker?
Vår personal finns på plats för att hjälpa dig med dina frågor.
Kontakta oss