The natural choice
En nära relation som gynnar kunderna
Djupgående teknisk expertis, stort engagemang och en ständigt närvarande support på hög nivå – allt utan extra kostnad. Det kan Tibnors kunder alltid räkna med, inte minst tack vare företagets tajta samarbete med sin ägare SSAB.
– Vi är både stolta och glada över vårt nära samarbete med SSAB eftersom det kommer våra kunder till så stor nytta, säger Håkan Råback, försäljningschef på Tibnor och tillägger:
– Som en division och en del av SSAB har vi alltid väldigt snabb tillgång till alla deras produktexperter. Tillsammans med våra egna tekniska experter utgör de ett oslagbart team, vilket förstås är en stor fördel för våra kunder.
Gemensam stålexpertis
Dels handlar det om den kontinuerliga fortbildning kring SSAB:s produkter som Tibnors säljare och produktspecialister får, och som gör att kunderna kan räkna med att alla de medarbetare de möter från Tibnor alltid har en djuplodande kunskap om produkterna. Det handlar också om att kunderna kan ta del av Tibnors och SSAB:s gemensamma stålexpertis.
– Varje vecka besöker SSAB och Tibnor kunder över hela landet tillsammans. Dessa möten ger väldigt mycket kunskapsutbyte åt båda håll. Kunderna lär sig mer om SSAB:s produkter och vi som producent får feedback och kan fånga upp deras behov, vilket är till stor nytta när vi ska utveckla nya stålsorter, säger Anders Ohlsson, ansvarig för Technical development på SSAB.
Förbättringsförslag
Det är inte ovanligt att SSAB:s och Tibnors experter efter dessa möten kommer med förslag kring hur kundernas produkter och processer kan förbättras med nya typer av stål. Förslag som ofta ökar effektiveten för kunden och som sparar pengar i det långa loppet.
– Vår affärsmodell är att alltid jobba tekniskt nära våra kunder i olika utvecklingsprojekt och att då föra in vår kunskap kring stålet. SSAB kan stålet, kunden kan sitt segment och Tibnor har logistiklösningen och sin tekniska expertis. Det blir en bra kombination för alla parter, säger Anders Ohlsson.
Utan extra kostnad
All denna tekniska expertis bjuder Tibnor sina kunder på helt utan extra kostnad, något som man ibland tar för givet, men så är det inte i alla branscher.
– Vi ser det som en viktig investering att jobba så nära våra kunder och hjälpa dem i deras utveckling. När SSAB, Tibnor och våra kunder samarbetar på det här viset gynnar det alla – inte minst kunderna, avslutar Håkan Råback.
Kontakta oss idag
Vi på Tibnor drivs av att göra skillnad för våra kunder. Tillsammans gör vi den nordiska industrin starkare. Vad kan vi göra för dig?
Kontakta oss!